سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آکادمی پروژه آ

نکاتی برای نگهداری صحیح مبلمان منزل
اگر می خواهید صندلی ها و مبلمان مورد علاقه شما به زیبایی خانه شما بیافزاید، باید از آنها به درستی نگهداری کنید. نگهداری صحیح و شستشوی به موقع صندلی ها و مبل ها می تواند اتاق شما را شیک تر کند. همچنین رعایت موارد زیر از آسیب دیدن دیرتر مبلمان منزل شما و به تعویق انداختن نیاز به تعویض یا تعمیر آن جلوگیری می کند.
1/ تمیز کردن مبلمان
به طور منظم (مثلا یک بار در هفته) خود را وقف گردگیری مبلمان خود کنید. تجمع گرد و غبار روی پارچه مبل به بافت پارچه آسیب می زند. جاروبرقی می تواند انتخابی عالی برای از بین بردن گرد و غبار از روی مبلمان شما باشد. برای تمیز کردن گرد و غبار روی صندلی چوبی، از یک پارچه خشک و نرم استفاده کنید.
2/ از نور خورشید دور بمانید
فرقی نمی کند از مبلمان پارچه ای استفاده کنید یا چوبی. در هر صورت باید به تابش نور خورشید توجه کنید. در صورت قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، مبلمان شما تغییر رنگ می دهد. مبلمان خود را به گونه ای بچینید که کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرد. در مواردی که باید مبلمان را در زیر نور آفتاب قرار دهید، مبلمان خود را با پارچه قطره ای بپوشانید.
3/ محافظت در برابر گرما
حرارت زیاد می تواند بافت چوب یا پارچه مبل شما را تغییر دهد. بنابراین، اگر مبلمان شما نزدیک بخاری، اجاق گاز یا بخاری است، سعی کنید فاصله بین مبلمان را حفظ کنید. به طور کلی، تغییرات قابل توجه دما می تواند تأثیر منفی بر مبلمان شما داشته باشد. پس همیشه سعی کنید دمای خانه را متعادل نگه دارید.
4/ نکات شستشوی مبلمان را رعایت کنید
در مورد این موضوع به تفصیل بحث خواهیم کرد. تمیز کردن شما بسته به نوع پارچه و نوع لکه آن متفاوت است. بسیاری از تخت ها و مبل ها بسته به نوع پارچه استفاده شده فرمول های متفاوتی دارند. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود کیفیت شستشو و جلوگیری از آسیب دیدن مبلمان شما کمک کند. روی مبل ها و صندلی های چوبی نیز می توانید از واکس مخصوص چوب یا روغن پاک کننده استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که شستشوی زیاد می تواند رنگ و بافت مبلمان شما را محو کند. از اسپری های پاک کننده همه منظوره استفاده نکنید.
5/ دور از رطوبت
رطوبت یکی از عوامل پوشیدن مبلمان و صندلی است. علاوه بر صندلی های پلاستیکی، رطوبت می تواند بافت انواع مبلمان را از چوب گرفته تا پارچه را خراب کند. بنابراین اگر مبلمان چوبی را با آب داغ و صابون می شویید، بلافاصله آن را خشک کنید.
6/ اجسام سنگین یا تیز را روی مبلمان قرار دهید
قرار دادن اجسام سنگین روی مبل های پارچه ای یا پارچه ای برای مدت طولانی می تواند باعث خمیدگی شود. تا حد امکان از قرار دادن اجسام سنگین روی صندلی خودداری کنید. این امر در مورد مبلمان و صندلی های چوبی نیز صدق می کند. فشار زیاد روی صندلی های چوبی می تواند باعث شل شدن و از کار افتادن صندلی شود. اجسام نوک تیز را از مبلمان دور نگه دارید. اشیای تیز به مهره هایی روی صندلی های چوبی و پارگی پارچه روی مبل منجر می شود. هنگام شستشو، دقت کنید که برس مورد استفاده به مبلمان آسیب نرساند یا پاره نشود.